I. Plnění úkolů v oblasti hlavní činnosti organizace
A. Sociální a výchovná péče
Kapacita zařízení sociálních služeb, počet uživatelů ke konci sledovaného období,
obložnost v %, evidenční počet neuspokojených žadatelů o sociální službu, počet příjmů
a ukončení pobytu, průměrný věk uživatelů ve sledovaném období
Domov pro seniory
Kapacita |
7 |
Počet uživatelů k 31.12. 2009 |
6 |
Obložnost |
99% |
Evidenční počet neuspokojených uživatelů |
16 |
Počet přijatých uživatelů |
0 |
Počet ukončených pobytů |
1 |
Průměrný věk uživatelů |
94,1 |
Domov se zvláštním režimem
|
|
Kapacita |
60 |
Počet uživatelů k 31.12. 2009 |
52 |
Obložnost |
95,65% |
Evidenční počet neuspokojených uživatelů |
18 |
Počet přijatých uživatelů |
19 |
Počet ukončených pobytů |
21 |
Průměrný věk uživatelů |
74,4 |
Úroveň poskytovaných služeb - ubytování – počet pokojů a lůžek na pokojích, vybavenost
Pokoje v domově
Počet lůžek na pokoji |
Počet pokojů |
6 |
6 |
4 |
4 |
3 |
5 |
Vybavení pokoje:
· dřevěné polohovací lůžko/většina elektrické/
· dřevěný noční stolek
· židle a stůl, někde křesla, / dle potřeby toaletní křesla /
· skříně jsou na některých pokojích
· pojízdný stoleček na jídlo/ imobilní klient /
· umyvadlo se studenou a teplou vodou / ne na oddělení mužů /
· televizor
· dekorace/obrázky, květiny, nástěnky, drobné vlastní předměty/
· dva pokoje jsou vybaveny ledničkou
· tlačítko signalizace pro přivolání personálu
· kapacita zůstala stejná jak v roce 2008 - 67 lůžek
Úroveň poskytovaných služeb, poskytnutí stravy, náklady na stravování (stravovací jednotka, režie), konzultace stravy, jídelníček, diety, apod.
Úhrada za poskytnutí stravy v roce 2009
strava
|
Snídaně/režie |
Oběd/režie |
Večeře/režie |
vedlejší jídlo 2x/3x-diabetici/režie |
Celkem |
|
druh stravy |
cena |
Kč |
Kč |
Kč |
Kč |
Kč |
normální |
16/11 |
27/19 |
19/13 |
|
62/43/105 |
|
dietní |
10/7 |
27/19 |
15/11 |
12/8 |
64/45/109 |
|
diabetická |
10/7 |
27/19 |
17/13 |
18/12 |
72/51/123 |
Kromě uvedené stravy je poskytována také bezlepková dieta 77,-Kč bez
režie. Samozřejmě, že strava je poskytována dle přání uživatelů a na základě
indikace lékaře dle zdravotního stavu uživatelů také ve formě mleté,
mixované.
V našem zařízení si mohou uživatelé vybrat ze dvou druhů snídaní /5 x týdně/ a
ze dvou druhů obědů /2 x týdně/.
Připomínky uživatelů jsou řešeny dle zápisů v knize spokojenosti s jídlem na
stravovacích komisích. Uživatelé mají možnost se vyjadřovat k tomu, co by
chtěli na jídelníčku /individuální rozhovory s uživateli/.
Čísla dokladující práci stravovacího úseku:
Ob-dobí |
obědy |
|||||||
klienti |
Zamě-stnanci |
Zamě-stnanci bývalí |
ostatní stráv-níci |
Studen-ti |
Celkem |
|||
strava nor-mální |
strava dietní |
strava diabetická/neulep-ková |
||||||
rok 2009 |
13059 |
331 |
82162 / 272 |
6844 |
2243 |
6081 |
52 |
37152 |
Ceny obědů:
· zaměstnanci 13,- Kč
· cizí strávníci 46,- Kč
· důchodci /bývalí pracovníci/ 20,- Kč
· studenti 26,50,- Kč v lednu a od února 27,- Kč
Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti uživatelů
LEDEN ÚNOR BŘEZEN
arteterapie |
40 uživatelů |
psycholog |
5 uživatelů |
sledování filmu |
44 uživatelů |
muzikoterapie |
12 uživatelů |
masopustní zábava |
60 uživatelů |
arteterapie |
24 uživatelů |
trénování paměti |
4 uživatelé |
arteterapie |
27 uživatelů |
muzikoterapie |
38 uživatelů |
ruční práce |
9 uživatelů |
ruční práce |
11 uživatelů |
prezentace léčiv |
12 uživatelů |
sledování filmu |
40 uživatelů |
trénování paměti |
5 uživatelů |
psaní dopisu |
2 uživatelé |
psaní dopisu |
2 uživatelé |
sledování filmu |
41 uživatelů |
cvičení |
5 uživatelů |
cvičení |
2 uživatelé |
muzikoterapie |
26 uživatelů |
trénování paměti |
12 uživatelů |
hry |
6 uživatelů |
psaní dopisu |
1 uživatel |
hry |
3 uživatelé |
test – MMSE, deprese |
8 uživatelů |
hry |
1 uživatel |
ruční práce |
5 uživatelů |
|
|
Test – MMSE, deprese |
20 uživatelů |
DUBEN KVĚTEN
arteterapie |
14 uživatelů |
arteterapie |
11 uživatelů |
sledování filmu |
46 uživatelů |
trénování paměti |
17 uživatelů |
výlet |
1 uživatel |
uzikoterapie |
36 uživatelů |
muzikoterapie |
26 uživatelů |
Den matek |
41 uživatelů |
ruční práce |
2 uživatelé |
vycházka |
30 uživatelů |
trénování paměti |
6 uživatelů |
přednáška k výročí 8. května |
18 uživatelů |
pálení čarodějnic |
33 uživatelů |
sledování filmu |
26 uživatelů |
návštěva zahradnictví |
1 uživatel |
výlet |
3 uživatelé |
nácvik chůze |
4 uživatelé |
cvičení |
19 uživatelů |
|
|
psycholog |
7 uživatelů |
ČERVEN ČERVENEC
posezení v altánu,poslech hudby |
17 uživatelů |
psycholog |
9 uživatelů |
muzikoterapie |
36 uživatelů |
muzikoterapie |
33 uživatelů |
táborák |
30 uživatelů |
oslava narozenin |
5 uživatelů |
vycházka |
27 uživatelů |
arteterapie |
10 uživatelů |
sbor hudební Moravské Budějovice |
44 uživatelů |
opékání párků |
39 uživatelů |
cvičení |
11 uživatelů |
cvičení |
8 uživatelů |
psaní dopisu |
1 uživatel |
vycházka |
17 uživatelů |
okopávání záhonků |
7 uživatelů |
ruční práce |
3 uživatelé |
sázení květin do truhlíků |
10 uživatelů |
práce na zahradě |
3 uživatelé |
ruční práce |
2 uživatelé |
hudební vystoupení Viola |
37 uživatelů |
návštěva kostela |
1 uživatel |
výlet |
13 uživatelů |
|
|
přednáška – Husitství |
17 uživatelů |
SRPEN ZÁŘÍ
táborák |
36 uživatelů |
táborák |
34 uživatelů |
arteterapie |
18 uživatelů |
vycházka |
8 uživatelů |
muzikoterapie |
33 uživatelů |
arteterapie |
20 uživatelů |
psycholog |
6 uživatelů |
trénování paměti |
11 uživatelů |
oslava narozenin |
21 uživatelů |
posezení v altánku |
19 uživatelů |
posezení v altánku |
34 uživatelů |
cvičení |
2 uživatelé |
cvičení |
20 uživatelů |
nácvik chůze |
6 uživatelů |
vycházka |
14 uživatelů |
sledování filmu |
27 uživatelů |
výlet |
7 uživatelů |
muzikoterapie |
15 uživatelů |
návštěva kostela |
2 uživatelé |
hry |
4 uživatelé |
trénování paměti |
3 uživatelé |
pečení |
9 uživatelů |
čtení |
6 uživatelů |
testy – MMSE, deprese |
24 uživatelů |
hry |
2 uživatelé |
||
ruční práce |
1 uživatel |
ŘÍJEN LISTOPAD
Den seniorů |
38 uživatelů |
vycházka |
25 uživatelů |
Tai – chi - cvičení |
34 uživatelů |
arteterapie |
30 uživatelů |
arteterapie |
28 uživatelů |
muzikoterapie |
16 uživatelů |
přednáška – historie Brna |
23 uživatelů |
sledování filmu |
35 uživatelů |
muzikoterapie |
36 uživatelů |
Tai – chi – cvičení |
35 uživatelů |
oslava narozenin |
7 uživatelů |
čtení |
1 uživatel |
nácvik chůze |
3 uživatelé |
trénování paměti |
3 uživatelé |
vycházka |
4 uživatelé |
hry |
4 uživatelé |
sledování filmu |
9 uživatelů |
nácvik chůze |
2 uživatelé |
hry |
5 uživatelů |
oslava narozenin |
9 uživatelů |
trénování paměti |
8 uživatelů |
||
testy – MMSE, deprese |
17 uživatelů |
PROSINEC
psycholog |
5 uživatelů |
mikulášská besídka |
60 uživatelů |
vánoční besídka |
34 uživatelů |
přednáška – téma hasiči |
6 uživatelů |
pečení |
17 uživatelů |
zdobení stromku |
13 uživatelů |
Tai – chi - cvičení |
29 uživatelů |
zpívání koled |
29 uživatelů |
arteterapie |
13 uživatelů |
muzikoterapie |
21 uživatelů |
vycházka |
1 uživatel |
soutěž |
9 uživatelů |
psaní dopisu |
1 uživatel |
trénování paměti |
4 uživatelé |
nácvik chůze |
3 uživatelé |
oslava narozenin |
7 uživatelů |
B. Zdravotní péče a rehabilitace
Zajištění lékařské péče - ordinační hodiny praktického lékaře pro uživatele, zda je ordinace přímo v zařízení nebo klienti docházejí jinam, zajištění lékařské péče mimo pracovní dobu tohoto lékaře, předpisy léků pro uživatele a poukazy na zdravotní pomůcky atd.
Lékařská péče je zajišťována minimálně jednou týdně praktickým lékařem přímo v domově každou středu, obyčejně v době od 12,30 hod. – 15,30 hod. A také lékař přijíždí dle potřeby každý den, pokud je telefonicky přivolán. Nejpozději do 14,00 hod. V pozdějších hodinách, o víkendech a svátcích je volána RZS. Ostatní odborná péče u specialistů je poskytována uživatelům dle indikace praktického lékaře.
Předpisy léků a poukazů na inkontinenci zajišťuje praktický lékař.
Hospitalizace uživatelů ve zdravotnických zařízeních - uveďte počet uživatelů, počet dnů, odborné oddělení a zdravotnické zařízení, kde byli uživatelé hospitalizováni – dvě tabulky
Oddělení |
Domov pro seniory |
Domov se zvl. režimem |
Celkem |
||||
1. pololetí |
2. pololetí |
1. pololetí |
2. pololetí |
1. pololetí |
2. pololetí |
Rok 2007 |
|
Chirurgie Brno |
- |
- |
64 |
- |
64 |
- |
64 |
Interna ZN |
- |
4 |
40 |
48 |
40 |
52 |
92 |
Onkologie ZN |
- |
- |
32 |
51 |
32 |
51 |
83 |
LDN MB |
- |
- |
61 |
183 |
61 |
183 |
244 |
Psych. Brno |
- |
- |
82 |
264 |
82 |
264 |
346 |
Chirurg. ZN |
5 |
39 |
39 |
33 |
44 |
72 |
116 |
Nervové ZN |
11 |
11 |
- |
17 |
11 |
28 |
39 |
Plicní ZN/Jevíčkko |
- |
- |
0/121 |
15 |
121 |
15 |
136 |
Kožní TR |
- |
- |
20 |
17 |
20 |
17 |
37 |
Oční ZN |
- |
- |
- |
2 |
- |
2 |
2 |
Infek. ZN |
- |
- |
8 |
- |
8 |
- |
8 |
Kardiol. Brno |
- |
13 |
- |
- |
- |
13 |
13 |
Traumatol. ZN |
- |
- |
18 |
7 |
18 |
7 |
25 |
CELKEM |
16 |
67 |
485 |
637 |
501 |
704 |
1205 |
Oddělení |
Domov pro seniory |
Domov se zvl. režimem |
Celkem |
||||
1. pololetí |
2. pololetí |
1. pololetí |
2. pololetí |
1. pololetí |
2. pololetí |
Rok 2009 |
|
Chir. amb. MB |
3 |
- |
2 |
- |
5 |
- |
5 |
Chir. amb. ZN |
2 |
- |
2 |
4 |
4 |
4 |
8 |
Urolog. amb. ZN |
- |
- |
7 |
2 |
7 |
2 |
9 |
Zubní Blížkovice |
- |
- |
52 |
14 |
52 |
14 |
66 |
Hematologie Brno |
- |
- |
7 |
3 |
7 |
3 |
10 |
Ortopedie ZN |
- |
- |
2 |
1 |
2 |
1 |
3 |
Urologie MB |
- |
1 |
- |
3 |
- |
4 |
4 |
Kožní MB |
4 |
- |
9 |
8 |
13 |
8 |
21 |
Oční MB |
- |
- |
- |
1 |
- |
1 |
1 |
Plicní MB |
1 |
- |
2 |
1 |
3 |
1 |
4 |
Plicní ZN |
- |
- |
5 |
1 |
5 |
1 |
6 |
Dia poradna MB |
3 |
2 |
- |
- |
3 |
2 |
5 |
Glaukom ZN |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
7 |
Oční ZN |
- |
- |
6 |
3 |
6 |
3 |
9 |
ORL ZN |
- |
- |
4 |
1 |
4 |
1 |
5 |
Interní a. ZN |
1 |
3 |
8 |
1 |
9 |
4 |
13 |
Interní a. MB |
2 |
3 |
- |
2 |
2 |
7 |
9 |
A. chron. ran ZN |
- |
- |
4 |
6 |
4 |
6 |
10 |
CT ZN |
- |
- |
- |
2 |
- |
2 |
2 |
RTG ZN |
1 |
- |
3 |
1 |
4 |
1 |
5 |
Ortop. a. TR |
- |
- |
- |
1 |
- |
1 |
1 |
Onkologie ZN |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
EKG ZN |
- |
1 |
- |
- |
- |
1 |
1 |
Cévní ZN |
- |
- |
1 |
- |
1 |
- |
1 |
Endoskopie ZN |
- |
- |
- |
1 |
- |
1 |
1 |
Dia ZN |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Psych. ZN |
- |
- |
1 |
- |
1 |
- |
1 |
Gastro ZN |
- |
1 |
- |
- |
- |
1 |
1 |
Gastro MB |
- |
- |
5 |
- |
5 |
- |
5 |
ORL MB |
1 |
- |
- |
- |
1 |
- |
1 |
Rehab. ZN |
- |
- |
2 |
- |
2 |
- |
2 |
Gynekol. MB |
- |
- |
- |
1 |
- |
1 |
1 |
Traum. ZN |
- |
- |
4 |
6 |
4 |
6 |
10 |
Neurolog. ZN |
- |
- |
- |
2 |
- |
2 |
2 |
EKG Blížk. |
- |
- |
11 |
1 |
11 |
1 |
12 |
Hematom. ZN |
- |
- |
6 |
1 |
6 |
1 |
7 |
Celkem |
|
|
|
|
|
|
254 |
Výskyt dekubitů, prevence
Za rok 2009 se dekubity vyskytly u dvou uživatelů (plně imobilních) na hýždích. Prevenci, kterou provádíme: polohování, vysazování do křesla, podávání nutridrinků, častější přebalování, promazávání, ošetřování kůže určenými přípravky, dodržování pitného režimu, používání antidekubitních aktivních matrací, podkládání míst ohrožených dekubity vhodnými pomůckami (věnečky, mumie, polštářky, aj.).
Rehabilitace - vybavenost rehabilitačním zařízením a pomůckami, % využívání rehabilitace uživateli, druhy rehabilitace, které jsou v zařízení k dispozici, kdo rehabilitaci indikuje a kontroluje
Rehabilitačního pracovníka nemáme, takže klasickou rehabilitaci neprovádíme. S uživateli ale pracujeme s různými pomůckami (ježek, biolampa,aj.), provádíme nácvik v chodítkách, s tříkolkou, aktivity na ortopedu, cvičení tai-chi, aj.
Restriktivní opatření - typy restriktivních opatření ( vypište počet evidovaných restriktivních opatření za rok 2009)
V roce 2009 jsme žádnou restrikci nepoužili, nebyl důvod. Jsou používány postranice u lůžka, ale jen u uživatelů plně imobilních, u těch, kteří to sami vyžadují. Dále na lékařské doporučení. Vždy se ale použití postranic řeší písemným souhlasem uživatele a po měsíci se vše znovu prověřuje. Jinak není problém postranice odstranit, pokud si to uživatel přeje.
Vykazování zdravotním pojišťovnám
V našem domově vykazujeme zdravotní péči dvěma pojišťovnám ( VZP a ZP MV)
V loňském roce jsme vykázali úkony na částku 613.000,-Kč.
Vykazujeme tyto úkony:
- 06613 ošetřovatelská intervence
- 06621 odběr krve
- 06623 aplikace léčebné terapie (léky, injekce, masti)
- 06629 péče o ránu (převazy)
- 06611 zavedení administrativy při příjmu uživatelů
- 06649 bonifikační kód za práci v sobotu, neděli a ve svátcích
- 06645 bonifikační kód za práci v noci
Ostatní
Zkvalitnění péče o uživatele vidíme i v ostatních skutečnostech, které mu zpříjemní pobyt
v domově. V tomto směru jsme v roce 2009 pořídili ochrany na postranice (zabrání vsunutí končetin do prostoru postranic), nakoupila se další elektrická polohovací lůžka, nové povlečení (barevná), nové barevné přehozy na lůžka, nové peřiny a polštáře, barevné závěsy na některé dveře (zabezpečení intimity), zakoupení společenských her (díky nim se procvičuje i jemná motorika).
II. Plnění úkolů v personální oblasti
Struktura a počty zaměstnanců ke konci sledovaného období, přírůstky a úbytky zaměstnanců za sledované období - viz přiložená tabulka č.1
Struktura a počty zaměstnanců dle jednotlivých kategorií - pohyb zaměstnanců v roce 2009
Domov pro seniory Hostim
kategorie |
platová |
změna třídy v průběhu roku |
počet zaměstnanců |
změna počtu zaměstnanců |
evidenční počet |
|
přírůstky |
Úbytky |
|||||
ředitel |
12 |
|
1 |
|
|
1 |
účetní |
9 |
|
1 |
|
|
1 |
účetní |
8 |
|
1 |
|
|
1 |
účetní |
7 |
|
1 |
|
|
1 |
referent |
|
|
|
|
|
0 |
THP celkem |
|
|
4 |
0 |
0 |
4 |
všeobecná sestra bez odborného dohledu |
|
|
|
|
|
0 |
všeobecná sestra bez odborného dohledu |
9 |
10 |
7 |
1 |
1 |
7 |
všeobecná sestra pod odborným dohledu |
|
|
|
|
|
0 |
zdravotnický asistent |
|
|
|
|
|
0 |
nutriční terapeut |
|
|
|
|
|
0 |
fyzioterapeut |
|
|
|
|
|
0 |
masér |
|
|
|
|
|
0 |
ošetřovatel |
5 |
|
2 |
|
|
2 |
sanitář |
|
|
|
|
|
0 |
zdravotničtí pracovníci celkem |
|
|
9 |
1 |
1 |
9 |
vychovatel |
|
|
|
|
|
0 |
vychovatel |
|
|
|
|
|
0 |
vychovatel |
|
|
|
|
|
0 |
pedagogičtí pracovníci celkem |
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
0 |
prac.soc.péče obslužná péče |
4 |
|
10 |
|
|
10 |
prac.soc.péče - aktivizační |
7 |
|
3 |
2 |
2 |
3 |
sociální pracovník |
8 |
|
2 |
|
|
2 |
sociální pracovník |
|
|
|
|
|
0 |
pracovníci sociální péče celkem |
|
|
15 |
2 |
2 |
15 |
kuchař |
5 |
|
3 |
|
1 |
2 |
kuchař |
4 |
|
1 |
|
|
1 |
kuchař |
3 |
|
1 |
2 |
1 |
2 |
pradlena |
2 |
|
2 |
|
|
2 |
krejčí |
|
|
|
|
|
0 |
uklizečka |
2 |
|
4 |
1 |
|
5 |
údržbář - řidič |
|
|
|
|
|
0 |
údržbář |
5 |
|
1 |
|
|
1 |
skladník |
|
|
|
|
|
0 |
vrátný |
|
|
|
|
|
0 |
provozní zaměstnanci celkem |
|
|
12 |
3 |
2 |
13 |
CELKEM zaměstnanci |
|
|
40 |
6 |
5 |
41 |
Dodržování bezpečnosti práce, pracovní úrazy za sledované období
Probíhala pravidelná z BOZP a PO všech pracovníků, žádné pracovní úrazy nebyly.
Pracovní neschopnost dle funkcí - počet kalendářních dnů nemoci, procento nemocnosti za sledované období
Funkce: |
Počet kal.dnů nemoci |
Procento nemocnosti |
PSP obslužná péče |
200 |
|
PSP aktivizační |
98 |
|
sociální pracovnice |
0 |
|
ošetřovatel |
103 |
|
všeobecná sestra |
130 |
|
ředitel |
0 |
|
účetní |
31 |
|
kuchařka |
64 |
|
uklízečka |
217 |
|
pradlena |
33 |
|
údržbář |
0 |
|
celkem |
876 |
4,81 |
Práce přesčas
V případě vzniku práce přesčas se vybírají hodiny pokud možno v nejbližší době.
OON - klienti za drobné práce v domově, lékař za práce, které nehradí zdravotní pojišťovny
OON
MĚSÍC |
PŘÍJEM |
DAŇ |
VYPLACENO |
LEDEN |
1.540,- |
234,- |
1.306,- |
ÚNOR |
1.394,- |
210,- |
1.184,- |
BŘEZEN |
1.612,- |
242,- |
1.370,- |
DUBEN |
1.274,- |
190,- |
1.084,- |
KVĚTEN |
1.563,- |
235,- |
1.328,- |
ČERVEN |
1.659,- |
251,- |
1.408,- |
ČERVENEC |
1.660,- |
252,- |
1.408,- |
SRPEN |
1.467,- |
220,- |
1.247,- |
ZÁŘÍ |
1.419,- |
214,- |
1.205,- |
ŘÍJEN |
1.467,- |
220,- |
1.247 |
LISTOPAD |
1.419,- |
214,- |
1.205,- |
PROSINEC |
1.708,- |
258,- |
1.450,- |
CELKEM |
18.182,- |
2.740,- |
15.442,- |
Vzdělávání zaměstnanců (celoživotní vzdělávání zdravotnických pracovníků, prohlubování kvalifikace, doplnění kvalifikace, vzdělávání pracovníků v sociálních službách)
Školení (počet) zaměřené k prohlubování kvalifikace, hrazené organizací:
ředitel 4x
účetní 2x
účetní vedoucí stravování 1x
sociální pracovnice 5x
pracovník sociální péče (přímá obslužná péče) 5x
ošetřovatelka 1x
kuchařka 1x
všeobecná sestra 3x
pracovník sociální péče (výchovná péče) 3x
Další školení:
Zdravotní sestry se účastní školení vzhledem k získávání kreditů, aby mohly pracovat bez odborného dohledu.
Dále probíhají školení od jiných subjektů a interní školení na úseku sociální a zdravotní péče, např.:
Září 2009 – od firmy Tena
· druhy inkontinentních pomůcek, standard 6,7, stravování seniorů
Říjen 2009
· motivace k práci, týmová spolupráce
Září 2009
· konference- Stravování seniorů, týmová komunikace, aktivizace seniorů
Říjen 2009 /jiný subjekt/
· motivace k práci, sebekontrola, řízení změn, mobbing na pracovišti, první pomoc v praxi
Listopad 2009
· restrikce, etika
Prosinec 2009
· návaznost zdravotních a sociálních služeb
III. Plnění úkolů v oblasti hospodaření
III.1. Výnosy
Podrobný rozpis všech výnosů, u vlastních výnosů uvést v komentáři zejména:
Rozbor plných úhrad od uživatelů, tj. úhrad nákladů na stravu a ubytování v členění dle dalších faktorů ovlivňujících výši plné úhrady za pobyt v souladu se zákonem č.108/2006 Sb. o sociálních službách a vyhl. č. 505/2006 Sb. v platném znění
|
Domov pro seniory |
Domov se zvláštním režimem |
Převod 2008 |
-7034 |
-27 742,5 |
Předpis |
960 848 |
9 357 164 |
Platby |
958 016 |
9 344 418 |
Bydlení |
336 750 |
2 764 621 |
Strava |
241 266 |
1 900 605 |
Příspěvek na péči |
380 000 |
4 679 192 |
Dluh |
-9866 |
-40 488,5 |
Příspěvek na péči - počet uživatelů, kterým byl přiznán příspěvek na péči dle stupně závislosti (uvádět dle jednotlivých poskytovaných služeb)
Příspěvek na péči Domov pro seniory Domov se zvláštním režimem
I.stupeň |
2000,- Kč |
2 uživatelé |
Nemá |
0,- Kč |
3 uživatelé |
II.stupeň |
4000,- Kč |
2 uživatelé |
I. stupeň |
2000,- Kč |
7 uživatelů |
III.stupeň |
8000,- Kč |
2 uživatelé |
II. stupeň |
4000,- Kč |
14 uživatelů |
IV.stupeň |
12000,- Kč |
0 uživatelů |
III. stupeň |
8000,- Kč |
16 uživatelů |
|
|
|
IV. stupeň |
12000,- Kč |
12 uživatelů |
Příjem za fakultativně poskytovanou službu
Nebyly. Ty, které by připadaly v úvahu, byly zaplaceny z přiznaného příspěvku na péči.
Tržby od zdravotních pojišťoven za výkony poskytované zdravotní péče
613.000,-Kč
Průměrný počet uživatelů se sníženou úhradou za pobyt za sledované období, průměrná měsíční výše rozdílu mezi plnými a sníženými úhradami za pobyt od uživatelů za sledované období
Nedoplatky na poskytovaných sociálních službách, měsíční rozdíl mezi plnou a sníženou úhradou:
Domov pro seniory Domov se zvláštním režimem
Průměrný počet uživatelů |
5 |
Průměrný počet uživatelů |
21 |
Průměrná měsíční výše |
3663,-Kč |
Průměrná měsíční výše |
29614,-Kč |
Zdůvodnění výrazných odchylek ve vývoji jednotlivých položek výnosů
Nebyly výrazné odchylky
Celkově skončilo hospodaření domova kladně – s výsledkem hospodaření: + 910.000,-Kč za hlavní činnost.
III.2. Náklady
Podrobný rozpis čerpání nákladů (rozpis nákladů na opravy uvést v komentáři tak, aby bylo zřejmé, jaké opravy se prováděly – drobné, pravidelně se opakující běžné opravy je možné uvést jednou sumou)
Rozpis nákladů na opravy:
Pračky, mandl, chladničky, konvektomat 100.000,- Kč
Výtah 5.000,- Kč
Elektrická zařízení 29.000,- Kč
Plynová zařízení 133.000,- Kč
Vchodové dveře 16.000,- Kč
Motorová vozidla 26.000,- Kč
Pravidelné revize 44.000,- Kč
Malířské práce 11.000,- Kč
Informace o probíhajících a ukončených opravách nemovitého majetku nad rámec běžné opravy (stručný popis, částka)
Neprobíhají
Komentář k nákladům na svoz a likvidaci odpadu – množství odpadu, rozpis dle druhu, cena za odvoz a likvidaci 1 t odpadu
Třídíte odpad na komunální a nebezpečný |
Ano/ne |
Ano |
Způsob zajištění služby |
ve vlastní režii/dodavatelsky |
Dodavatelsky |
Komunální odpad /KO/ |
|
|
Množství KO v roce 2006 |
t |
24 |
Interval svozu |
|
1-2 týdně |
Subjekt, který provádí svoz KO |
název |
TS Moravské Budějovice |
Subjekt, který likviduje KO |
název |
ESKO-T s.r.o. Třebíč |
Způsob likvidace odpadu |
př. spalování |
Skládka |
V případě spalování, subjekt |
|
|
Cena za likvidaci 1t odpadu |
Kč |
1770,- Kč |
Nebezpečný odpad/NO/ |
|
|
Množství NO |
t |
4 |
Subjekt, který provádí svoz NO |
název |
Nemocnice Znojmo |
Subjekt, který likviduje NO |
název |
Nemocnice Znojmo |
Způsob likvidace NO |
|
Spalování |
V případě spalování uvést subjekt |
název |
Nemocnice Znojmo |
Cena za likvidaci 1kg NO včetně poplatku |
Kč |
13,625,-Kč |
Cena za odvoz fekálií |
Kč |
1000,-Kč |
Zdůvodnění výrazných odchylek ve vývoji jednotlivých položek nákladů
Odchylky jsou dány především nižším čerpáním prostředků v důsledku úspor. Úspory
v čerpání nákladových položek byly avizovány zřizovatelem vzhledem ke světové krizi. Překročení nákladových položek bylo v oblasti mzdových nákladů, OON a s tím spojenými odvody. Na zvýšené čerpání mzdových prostředků měla vliv zákonná úprava tarifních tabulek. Přečerpané mzdové prostředky byly čerpány z fondu odměn.
Nákladovost na lůžko za jednotlivé typy služeb
Domov pro seniory – roční náklad na lůžko 285.446,-Kč
Domov se zvláštním režimem – roční náklad na lůžko 268.171,-Kč
III.3. Finanční majetek
Uvedení stavů na bankovních účtech, vyčíslení a zdůvodnění rozdílů mezi bankovním a účetním stavem FKSP
číslo účtu |
zůstatek v Kč |
24110-běžný |
1,695.435,14 |
24112-rezervní |
1,773.154,34 |
24113-odměn |
558.220 |
24114-reprodukce |
360.543,41 |
24310-FKSP |
494.018,57 |
Rozdíl mezi bankovním a účetním stavem FKSP
je 85.850,-Kč:
77.240,- Kč půjčky FKSP,
účet 335 107.710,- Kč – příděl do FKSP – 2%
900,- Kč životní připojištění – leden 2010
Informace o stavu cenin
Ceniny |
Kusů |
Kč |
Celkem Kč |
Známky |
107 |
1,- |
107,- |
Známky |
19 |
10,- |
190,- |
Kolek |
1 |
100,- |
100,- |
Celkem |
|
397,- |
III.4. Pohledávky a závazky
V komentáři uvést zdůvodnění příčiny neuhrazení pohledávky či závazku, způsob a stav vymáhání pohledávky Samostatně uvést pohledávky, u kterých organizace upustila od vymáhání
Od žádných nedoplatků jsme neupustili.
Nedoplatky od klientů za rok 2009 činí 50.000,-Kč.
III.5. Dotace a příspěvky včetně návratné finanční výpomoci z rozpočtu zřizovatele, státního rozpočtu, státních fondů, Národního fondu, rozpočtu jiných územních samosprávných celků a dotace na úhradu provozních výdajů, která je nebo má být kryta z rozpočtu EU nebo finančními prostředky svěřenými ČR z finančního mechanismu Evropského hospodářského prostoru, z finančního mechanismu Norska a programu švýcarsko-české spolupráce
Podrobný rozpis přijatých dotací a příspěvků a informace o jejich čerpání
Dotace, příspěvek |
Výše dotace, příspěvku v Kč |
Příspěvek na provoz bez úč. určení z rozpočtu JMK |
1,365.000 |
Neinv. dotace od MPSV Domov se zvláštním režimem |
4,782.300 |
Neinv. dotace od MPSV Domov pro seniory |
592.700 |
Celková dotace |
5,375.000 |
III.6. Investice
Informace o probíhajících (nedokončených) investičních akcích (částky, komentář průběhu akce), informace o akcích v příslušném roce ukončených (částky, komentář průběhu akce a dodržení parametrů daných v investičním záměru)
Žádné investice nebyly realizovány, žádné investice nebyly nedokončené. Byl úmysl realizovat nákup pračky do prádelny a nákup motorového vozidla (8 + 1) jako náhrada za 10 let strou felícii.
Tyto investice byly přesunuty do roku 2010.
III.7. Doplňková činnost
Komentář týkající se doplňkové činnosti
Doplňková činnost je uskutečňována v souladu se zřizovací listinou a ostatními platnými právními předpisy. Účtování je vedeno odděleně.
Doplňkovou činností naplňujeme využití volné kapacity kuchyně a jídlo odebírají převážně důchodci z obce.
Výnosy v roce 2009 278.614,-Kč
Náklady v roce 2009 245.264,07,-Kč
Hospodářský výsledek 33.349,93,- Kč
IV. Autoprovoz
Typ vozidla, rok výroby, pořízení, počty ujetých kilometrů, spotřeba a průměrná spotřeba podle jednotlivých vozidel, eventuelně skupin vozidel, využití vozidel, opravy, dovybavení, apod.
Typ vozidla Rok výroby Rok pořízení Počet ujetých km Spotřeba l Průměrná spotř. Škoda Felicia 1999 1999 5.518 km 400,5 l 7,3 l ZNI 17-60 Fiat Dobló 2002 2002 9.777 km 885,5 l 9,1 l 1B82532 Kultivační traktor 1972 11 l T4K14 Přívěs nákladní 1995 24 ZNA 22
Celkem za pohonné hmoty zaplaceno 33.000,-K
Škoda Felície
· leden mytí auta 140,- Kč
· únor startovací kabely 240,- Kč
· září filtr 743,- Kč
výměna trubek, hadic a stěračů 3.838,- Kč
nové pneu 4.848,- Kč
· říjen výměna termostatu a manžety 1.746,- Kč
· prosinec oprava výfuku 925,- Kč
Celkem 12.480,- Kč
Fiat Dobló
· únor start. kabely 401,- Kč
autokoberec 374,- Kč
· březen oprava spínače tlaku,
kontrola elektroinstalace 4.443,- Kč
· červen oprava klimatizace 1.390,- Kč
· září oprava – výměna letních pneu 8.320,- Kč
dálniční známka 220,- Kč
· říjen dálniční známka 220,- Kč
· prosinec vyvážení pneu 290,- Kč
Celkem 15.658,- Kč
Kultivační traktor 0,-Kč
Celkem rok 2009 28.138,- Kč
V. Plnění úkolů v oblasti nakládání s majetkem
Rozčlenění na jednotlivé kategorie majetku, stav k počátku a konci sledovaného období - uvést veškeré syntetické účty, včetně účtů 041, 042, zdůvodnění přírůstků a úbytků majetku, podrobný rozpis pořízeného dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku a vyřazeného majetku za sledované období - uvést přírůstky, úbytky majetku položkově včetně drobného dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, u bezúplatně převedeného majetku uvést komu byl převeden
maj. účet |
počáteční stav |
příjem/výdej |
konečný zůstatek |
zdůvodnění |
018 |
83.968,- |
- 38.087,- |
45.881,- |
program sklady - zastaralý |
028 |
5,233.135,42 |
+150.000,- |
|
10 ks el. postele - pořízení |
|
|
- 11.879,- |
|
el. pec třítroubová - zastaralá |
|
|
- 7.090,- |
|
mob. telefon – zastaralý, opotřebený |
|
|
-15.800,- |
|
televizor OTF - neopravitelný |
|
|
- 9.677,- |
|
varný el. kotel – zastaralý, opotřebený |
|
|
- 9.462,- |
|
varný kotel el. – zastaralý, opotřebený |
|
|
+ 23.453,- |
|
škrabka na brambory – výměna za starou |
|
|
+ 10.115,- |
|
mraznička pultová - pořízení |
|
|
+19.605,80 |
|
PC triline profi PE 3 L –T – pořízení |
|
|
- 4.100,- |
|
čerpadlo ponorné – neopravitelné |
|
|
- 17.446,- |
|
škrabka na bram. – zničená,neopravitelná |
|
|
+ 10.190,- |
|
televizor Samsung - pořízení |
|
|
+ 10.190,- |
|
televizor Samsung - pořízení |
|
|
+ 9.590,- |
5,390.825,22 |
televizor LG - pořízení |
mj.účet |
Kz 1. 1. 2009 |
+/ - |
Kz 31. 12. 2009 |
zdůvodnění |
021 00 |
1,966.550,70 |
0 |
1,966.550,70 |
|
022 00 |
2,216.775,13 |
0 |
2,216.775,13 |
|
022 10 |
198.565,-- |
0 |
198.565,-- |
|
022 20 |
- 335.265,44 |
84.657,-- |
-419.922,44 |
Výluka PC 58.964,-- kopírka 25.693,-- |
Přehled veškerých platných nájemních smluv nemovitého majetku ve správě, včetně dodatků – s uvedením nájemce a výše nájemného za sledované období
Nemáme.
Přehled veškerých uzavřených nájemních smluv a smluv o výpůjčce s jiným vlastníkem majetku
smlouvy |
pronajímatel |
nájemce |
cena |
doba trvání |
|
ve správě JmK |
jiný vlastník |
|
|||
není |
|
|
|
|
|
Budova zámku, pozemky |
Smlouva o nájmu zámku v Hostimě |
Obec Hostim |
DpS |
roční nájemné 467.000,-Kč |
1.7.2004-31.12.2030 |
Budova vodárny |
Smlouva o nájmu nebytových prostor |
Obec Hostim |
DpS |
roční nájemné 3900,-Kč |
1.1. 2010 – 31.12.2010 |
Informace o pojistných událostech na svěřeném majetku
Nebyly.
VI. Komentář k tabulce „Přehled o tvorbě a čerpání peněžních fondů“ s uvedením informace o finančním krytí fondů
Viz. příloha č. 14 – jednotlivé fondy
Jednotlivé fondy | ||
fond |
tvorba |
čerpání |
investiční |
282.000,-Kč z odpisů |
0 |
rezervní |
170.000,-Kč z výsledku hospodaření 40.000,-Kč z peněžních darů |
150.000,-Kč použití peněžního daru z roku 2008 na nákup postelí |
odměn |
7.000,-Kč z výsledku hospodaření |
112.000,- Kč odměny zaměstnancům |
FKSP |
168.000,-Kč 2% příděl do fondu |
12.000,- Kč příspěvek na živ. pj. 19.000,- Kč vstupenky, muzikál 5.000,- Kč životní výročí 2.000,- Kč pracovní výročí |
Přehled o přijatých darech a jejich použití (k jakému účelu)
1. Lékárna – Mgr. Alena Svobodová – do RF 20.000,- Kč
2. Jarmila Nagyová – do RF 20.000,- Kč Oba bez účelového určení. Dar od paní Nagyové byl přijat před platnosti o souhlasu Rady JMK.
3. JMP NET s.r.o 50.000,- Kč Tento dar je společností evidován jako dar v roce 2009, čerpán byl v letošním roce na nákup 3 ks elektrických lůžek.
Uvedení informace o skutečném finančním krytí jednotlivých peněžních fondů
krytí jednotlivých fondů | ||
fond |
finanční krytí |
zdroj krytí |
investiční |
360.000,- Kč |
odpisy, účet |
rezervní |
1,773.000,- Kč |
účet |
odměn |
558.000,- Kč |
účet |
FKSP |
580.000,- Kč |
z mzdových prostředků, účet |
VII. Kontrolní činnost
Roční plán kontrolní činnosti prováděné organizací, vyhodnocení plánu kontrolní činnosti prováděné organizací za předchozí období, informace o výsledcích kontrol prováděných externími kontrolními orgány, informace o výsledku prověření přiměřenosti a účinnosti systému finanční kontroly
A/ Sociální agenda:
1/ úhrada, zůstatek důchodu, vratky
2/ uložení osobních dokladů ve spisech klienta
3/ vedení depozit
Kontroluje: ředitel, ekonomka
B/ Zdravotnický úsek:
1/ Dodržování časového harmonogramu práce zdravotního úseku
2/ Dodržování provozního řádu
3/ Dodržování využití čisté pracovní doby
4/ Dodržování režimu dne
5/ Dodržování výdeje stravy a kvality stravy
6/ Dodržování písemností na oddělení
7/ Celková kontrola úklidu a prádelny
8/ Kontrola efektivního využití úklidových prostředků a pracích prostředků
9/ Celková kontrola práce opatrovníků a péče o klienta/sociální problematika/
Kontroluje: vrchní sestra, zástupce vrchní sestry, bod 9. sociální pracovnice
C/ Stravovací úsek:
1/ Dodržování časového harmonogramu práce kuchařek
2/ Dodržování diet, technologických postupů
3/ Dodržování provozního řádu a sanitačního režimu
4/ Vedení dokumentace
5/ Kontrola příručního skladu
6/ Kontrola skladu potravin
Kontroluje: bod 1., 3., 4., 5. vedoucí stravovacího úseku
bod 2. vrchní sestra
bod 6. ekonomka / u vedoucí stravovacího úseku/
D/ Ostatní kontrola:
1/ Kontrola docházky a dodržování a využití pracovní doby zaměstnanců
2/ Kontrola uložení písemností mzdové účetní, účetní,
3/ Komplexní kontrola pokladny, vedoucí stravovacího úseku
4/ Kontrola údržby, využití pracovní doby
5/ Dodržování směrnice OOP, BOZP,PO
Kontroluje: bod 1.-5. ředitel, bod 1., 3., 5. ekonomka, bod 4. vedoucí provozu
Při interních kontrolách nebyly shledány vážné nedostatky. Drobné zjištění byly odstraněny neprodleně ( špatné písemné záznamy, špatné vyplnění tiskopisů, drobný nepořádek na pracovišti)
Kontrolní systém byl přepracován, ale stále se na něm pracuje ( i vzhledem ke změnám Zásad a ostatních předpisů), byla provedena změna v interním objednávání – objednávají pouze vedoucí úseků a sociální pracovnice.
Hlavně je třeba zapracovat do kontrolního systému více podrobněji práce s riziky.
E/ Externí kontroly:
1/ KHS 13.1.2009 kontrola kuchyně bez závad
2/ KHS 27.4.2009 kontrola hygieny ubytování bez závad
3/ OSSZ zjištěn nedostatek – nedoplatek na pojistném 975,- Kč
4/ VZP 9.6.2009 zjištěn nedostatek ve vykazování péče u 3 uživatelů
5/ Pravidelné kontroly hasících přístrojů bez závad
6/ Pravidelné revize elektro, plynu, komínů bez závad
VIII. Informace o výsledku inventarizace majetku a závazků
Popis průběhu, organizace a zabezpečení inventarizace majetku a závazků, vyčíslení inventarizačních rozdílů, informace o vypořádání inventarizačních rozdílů.
Domov pro seniory Hostim
příspěvková organizace
o průběhu roční periodické inventarizace k 31. 12. 2009
--------------------------------------------------------------------------
Ředitel DpS Hostim, příspěvková organizace, vydal dne 16. 11. 2009 příkaz č.2/2009 k provedení roční periodické inventarizace.
Ustanovil hlavní inventarizační komisi ve složení:
předseda – Kratochvílová Hana
členové – Stejskalová Michaela, Štrublová Libuše
Hlavní inventarizační komise sestavila dílčí inventarizační.komisi k provádění jednotlivých etap roční periodické inventarizace, a to: na všech sledovaných úsecích bude inventarizace provedena s datem k 31. 12. 2009. Dílčí inventarizační komise provedla inventarizaci u všech materiálových zásob a zvířat. Inventarizace zde započala dne 31. 12. 2009 a skončila 31. 12. 2009. Zásoby byly přepočítány, zváženy a změřeny. Rozdíly nebyly zjištěny žádné, nebyla tedy uložena ani žádná nápravná opatření. DIK konstatuje, že zásoby jsou řádně uloženy a zabezpečeny proti poškození či zničení. Dále DIK provedla inventarizaci na úsecích DNM, DHM, DDNM, DDHM, POE1, POE2, vkladních knížek klientů, ceniny,majetek klientů v úschově, pozůstalosti klientů, pohledávky, závazky, zůstatky na bankovních účtech, stavy na fondech, dohadné účty. Fyzická inventarizace započala 4. 12. 2009 a skončila 20. 1. 2010. Nedostatky byly zjištěny a následně opraveny, jednalo se o přemístění DHIM z místnosti do jiné. Na ostatních sledovaných úsecích byly odsouhlaseny stavy s účetnictvím, s bankovními výpisy, finanční hotovosti a ceniny byly přepočítány, byly vystaveny soupisky peněz. Vkladní knížky byly zkontrolovány se sestavou. Pohledávky a závazky byly překontrolovány jmenovitě a byly sepsány.
Rozdíly nebyly nikde zjištěny.
Inventarizace byla ukončena 30. 1. 2010.
podpisy HIK: Kratochvílová Hana
Štrublová Libuše
Stejskalová Michaela
Hostim dne 9. 2. 2010
IX. Zhodnocení roku 2009
Uplynulý rok byl ve znamení stálého „boje“ o finanční prostředky. Situace byla nejasná, nejednoduchá, nepřehledná. Krize zaútočila a obrana byla namáhavá. Je vidět, že kromě změny v přístupu k uživatelům sociálních služeb, je třeba řešit systémově i financování sociálních služeb, neboť žít z roku na rok se nedá. Navíc sociální sféra není a nebude nikdy zisková a jen převažující technokratický přístup k řešení financování není na místě. Po úporném roce ale bylo dosaženo dohody všemi stranami, takže domluva a konsenzus je možný, hlavně je vítán!
V tomto duchu probíhala jednání i se zřizovatelem. Hledaly se úspory, kde to šlo. Často to vyvolávalo i pocit bezmocnosti, neboť o těchto skutečnostech museli být informováni i pracovníci. I toto bylo nutné, a myslím si, že jak zřizovatel, tak naše organizace, ale i ostatní, se s tím dokázaly vypořádat.
Jen nelze takto pracovat každý rok, neboť by to odebíralo určitě chuť i motivaci v této naší náročné práci.
Hlavní ale je, že klienti tuto skutečnost nepocítili na kvalitě poskytovaných služeb, a proto by si všichni zainteresovaní zasloužili poděkování.
V našem zařízení jsme často řešili personální otázky zástupů, školení, pravidelné čerpání dovolených, přepracování. To byly hlavní problémy, které nás trápily.
Prasklý plynový ohřívač, porouchaná pračka, neshody klientů navzájem, emotivnější reakce příbuzných a následné uspokojení, nedodané zboží, to vše patří k běžnému životu domova.
Práce na směrnicích, výkazech, podkladech, to bohužel také. Jen ta, ze kterých není efekt, jak by měl (zdravotní pojišťovny), i když u nás jsou příjmy srovnatelné s minulým rokem, je někdy zbytečná. Ale říká se, že, co je psáno, to je dáno. Káva a neformální oddych situaci spraví. A pokud je pochopení oboustranné (zřizovatel, ostatní instituce), pak je to dobré!
V našem zařízení jsme se loni vydali cestou užší specializace na klienty se syndromem demence, k čemuž se začala zaměřovat i školení pracovníků a příprava změn cílové skupiny a s tím souvisejících věcí. To je skutečnost, která se bude linout celou naší prací do budoucna.
Závěrem lze tedy konstatovat, že rok utekl, jak voda, nebylo nutné řešit nějaké velice závažné skutečnosti, ale také jsme se nemohli mnoho „rozjet dopředu v některých směrech.“
Ale nejen kriticky, mnoho věcí se podařilo: aktivnější přístup k sebevzdělávání pracovníků, hlavně v přímé péči, spokojenost klientů a příbuzných (ale vždy se najde něco nepodařeného), větší zapojení klientů do různých aktivit a hlavně ochota všech pokračovat v práci dál. Takže úplně „tmavě“ nelze koukat na rok 2009 a vzhůru do roku 2010.
Zpracoval: Jindřich Formánek
Podklady dodali: vedoucí úseků, sociální pracovnice, psp-aktivizační
V Hostimě: 23.2.2010 Mgr. Jindřich Formánek - ředitel
Domov pro seniory Hostim
Domov 1
671 54 Hostim