Bod I. Plnění úkolů v oblasti hlavní činnosti organizace
Bod II. Plnění úkolů v personální oblasti doplnit
Bod III. Plnění úkolů v oblasti hospodaření
III.1. Výnosy
III.2. Náklady
III.3. Finanční majetek
III.4. Pohledávky a závazky
III.5. Dotace a příspěvky
III.6. Investice
III.7. Doplňková činnost
Bod IV. Autoprovoz
Bod V. Plnění úkolů v oblasti nakládání s majetkem
Bod VI. Komentář k tabulce „Přehled o tvorbě a čerpání peněžních fondů“ s
uvedením informace o finančním krytí fondů Bod VII. Kontrolní činnost
Bod VIII. Informace o výsledku inventarizace majetku a závazků
Bod IX. Ostatní
1.Sociální a výchovná péče
·kapacita zařízení sociálních služeb, počet uživatelů ke konci sledovaného období, obložnost v % . Uvádějte jednotlivě za poskytovanou službu.
·evidenční počet neuspokojených žadatelů o sociální službu
·počet příjmů a ukončení pobytu
·průměrný věk uživatelů ve sledovaném období
Domov pro seniory Hostim, příspěvková organizace měl v roce 2008 kapacitu 67
lůžek
Kapacita |
13 |
Počet uživatelů k 31.12. 2008 |
12 |
Obložnost |
97,86% |
Evidenční počet neuspokojených uživatelů |
2 |
Počet přijatých uživatelů |
4 |
Počet ukončených pobytů |
6 |
Průměrný věk uživatelů |
74,3 |
Domov se zvláštním režimem |
|
Kapacita |
54 |
Počet uživatelů k 31.12. 2008 |
51 |
Obložnost |
96,68% |
Evidenční počet neuspokojených uživatelů |
2 |
Počet přijatých uživatelů |
12 |
Počet ukončených pobytů |
14 |
Průměrný věk uživatelů |
74,8 |
Nemá |
0,- Kč |
|
I. stupeň |
2000,- Kč |
1 uživatel |
II. stupeň |
4000,- Kč |
|
III. stupeň |
8000,- Kč |
3 uživatelé |
IV. stupeň |
11000,- Kč |
1 uživatel |
Nemá |
0,- Kč |
1 uživatel |
I. stupeň |
2000,- Kč |
2 uživatelé |
II. stupeň |
4000,- Kč |
5 uživatelů |
III. stupeň |
8000,- Kč |
8 uživatelů |
IV. stupeň |
11000,- Kč |
6 uživatelů |
Nemá |
0,- Kč |
|
V. stupeň |
2000,- Kč |
3 uživatel |
VI. stupeň |
4000,- Kč |
8 uživatelů |
VII. stupeň |
8000,- Kč |
3 uživatelé |
VIII. stupeň |
11000,- Kč |
1 uživatel |
1 - zemřel
1 - zemřel
1 - zemřel
Nemá |
0,- Kč |
1 uživatel |
I. stupeň |
2000,- Kč |
13 uživatelé |
II. stupeň |
4000,- Kč |
16 uživatelů |
III. stupeň |
8000,- Kč |
22 uživatelů |
IV. stupeň |
11000,- Kč |
12 uživatelů |
2 - zemřeli
4 - zemřeli
5 - zemřelo
2 - zemřeli
K 31.12. 2008 celkem přijato 46. žádostí
-Domov se zvláštním režimem 37. žádostí
-Domov pro seniory 9. žádostí
Fakultativní činnosti za rok 2008
Nebyl žádný příjem.
Nedoplatky na poskytovaných sociálních službách
Měsíční rozdíl mezi plnou a sníženou úhradou:
Průměrný počet uživatelů |
8 |
Průměrná měsíční výše |
9311,-Kč |
Průměrný počet uživatelů |
23 |
Průměrná měsíční výše |
23.451,-Kč |
Ø dřevěné polohovací lůžko/50ks mechanické, 25ks elektrické/
Ø dřevěný noční stolek
Ø židle a stůl, někde křesla, / dle potřeby toaletní křesla /
Ø skříně jsou na některých pokojích /v objektu mužů na každém pokoji/
Ø pojízdný stoleček na jídlo/ imobilní klient /
Ø umyvadlo se studenou a teplou vodou / ne na oddělení mužů /
Ø televizor
Ø dekorace /obrázky, květiny, nástěnky, drobné vlastní předměty/
Ø dva pokoje jsou vybaveny ledničkou
Ø tlačítko signalizace pro přivolání personálu
Ø proti roku 2007 jsme ponížili kapacitu na 67 lůžek
Počet lůžek na pokoji |
Počet pokojů |
6 |
6 |
4 |
4 |
3 |
5 |
Kapacita pokojů 2007
Počet lůžek na pokoji |
Počet pokojů |
8 |
3 |
6 |
3 |
5 |
2 |
4 |
2 |
3 |
5 |
Stravování klientů zabezpečujeme jídlem z vlastní kuchyně. Klienti se stravují podle svých schopností buď na jídelnách nebo na pokojích.
Poskytuje se strava: normální, dietní, diabetická
Dle přání a zdravotního stavu je také poskytována strava: šetřící, neslaná, mletá, mixovaná
Pravidelně se schází stravovací komise ve složení - sestra - skladnice – vedoucí stravovacího úseku - kuchařka - klienti z řad uživatelů
Práce stravovací komise je na velice dobré úrovni. Stará se především o rozmanitost jídelníčku,se schází každé tři týdny aby naplánovala jídelníčky a dále členové této komise z řad klientů se vyjadřují ke každému jídlu a prezentují zde přání své i ostatních klientů. Zaměřuje se také na zavádění vhodných nutričních hodnot jídel, apod. V roce 2007 jsme začali poskytovat ve všední den výběr ze dvou druhů snídaní. Systém volby snídaně ze dvou chodů se v roce 2008 osvědčil, a proto jsme zavedli také jeden den v týdnu výběr ze dvou chodů hlavního jídla.
Dodržování norem průměrných nákladů na potraviny za sledované období je
vždy měsíčně kontrolováno, aby nedocházelo k výrazným rozdílům a
k vyrovnání dochází k 31.12.2008 – rozdíl byl + 39,08,-Kč / plán
1.824.831,-Kč skutečnost 1.824.791,92,-Kč/.
Zaměstnanci kuchyně 1x ročně absolvují hygienické minimum. které je povinností dle HACCP. Osvědčení o účasti na těchto školení jsou uchována u mzdové účetní ve spise každého zaměstnance. Dvakrát za rok kuchyni navštíví kontrola z hygienické stanice Znojmo. Od roku 2007 je nově vypracovaný HACCP systém, se kterým je kontrola z HS Znojmo velice spokojena, v provozu nenašla žádné závady a k chodu kuchyně nemá výhrady .
Kontrolní činnost kuchyně provádí vedoucí stravovacího úseku, kontrolu
skladu potravin ředitel domova. Během roku nedošlo k žádné závažné situaci
co se týká hygienické stránky nebo provozní.
strava
|
Snídaně/režie |
Oběd/režie |
Večeře/režie |
vedlejší jídlo 2x/3x-diabetici/režie |
Celkem |
|
druh stravy |
cena |
Kč |
Kč |
Kč |
Kč |
Kč |
normální |
15/8,50 |
26,50/15 |
18,50/10,50 |
|
60/34/94 |
|
dietní |
10/6 |
26,50/15 |
14/8 |
11,50/6 |
62/35/97 |
|
diabetická |
8/4 |
26,50/15 |
17/10 |
17,50/9 |
70/39/109 |
|
strava
|
Snídaně/režie |
Oběd/režie |
Večeře/režie |
vedlejší jídlo 2x/3x-diabetici/režie |
Celkem |
|
druh stravy |
cena |
Kč |
Kč |
Kč |
Kč |
Kč |
normální |
15/10,50 |
26,50/19 |
18,50/13,50 |
|
60/43/103 |
|
dietní |
10/7,50 |
26,50/19 |
14/10,50 |
11,50/7 |
62/44/106 |
|
diabetická |
9/7 |
26,50/19 |
17/13 |
17,50/11 |
70/50/120 |
Další služby a přání našim klientům se snažíme zabezpečovat našimi zaměstnanci /klíčoví pracovníci/ obstarávání nákupů, psaní dopisů, půjčování knih, časopisů, stříhání, holení, aj./
Jinak je našim klientům zajištěna dle jejich požadavků:
·pedikúra - dle zájmu vozíme při služební cestě
·holička - dle zájmu vozíme při služební cestě a navštěvuje i klienty v zařízení
·v roce 2008 jsme se domluvili s poštou ČR, že bude dodávat písemnosti do schránky v domově a pokud to budou doporučené písemnosti a do vlastních rukou, předávají je přímo klientům /v tom vidíme přiblížení služeb a užší kontakt se sociálním prostředím/
Tyto služby zabezpečujeme pro většinu klientů, neboť převážná část klientů je imobilních nebo málo pohyblivých. Někteří klienti využívají služeb sami /nákupy potravin, pošta, obecní knihovna/. Pokud je služební cesta do Moravských Budějovic, klient jede s námi a nakoupí si sám/. Také klienty na nákupy a při vyřizování doprovází zaměstnanec, aby klient, pokud může, sám si vyřídil osobní záležitosti. Jinak jsou možnosti služeb ve vesnici omezené.
V rámci příspěvku na péči jsme se zaměřili více na plnění osobních cílů klientů a domlouváme s nimi i jejich individuální přání, aby se využily i služební cesty např. ve spojení s kulturním programem, nákupem, apod.
Tato činnost je zabezpečována převážně zaměstnanci našeho domova – pracovník sociální péče-aktivizační. Od roku 2008 pracují v našem domově tři pracovníci sociální péče.
Organizování činností vychází z aktivity zaměstnanců nebo využíváme nabídek kulturních subjektů.
O aktivizační činnost se starají tři pracovnice sociální péče, které se snaží o to, aby byly uspokojovány bio-psycho-sociální potřeby každého uživatele a taktéž byly rozvíjeny dovednosti fyzického charakteru.
Za rok 2008 se rozmanitých aktivit v průměru zúčastnilo 63% uživatelů.
Klienti mohou využívat v obci: knihovnu, kulturní, společenské a sportovní akce dle svého zájmu.
V našem zařízení se mohou věnovat poslechu rádia, sledování televize, mají možnost využít naši knihovnu, půjčit si společenské hry, chodit na procházky, imobilní klienti chodí za dohledu s personálem. Dle přání klienta se snažíme vyjít mu v jeho zájmech vstříc. Velký důraz klademe na aktivní zapojení samotného klienta do rozmanitých aktivit v domově.
Vhodným způsobem se snažíme klienty zapojit do práce v domově, jejímž cílem je posílení pocitu potřebnosti a udržování soběstačnosti. Klienti vykonávají nenáročné práce – rozdávání drobného nádobí, donáška pošty, drobné nákupy pro jiné klienty, sběr nádobí z pokojů, oprava prádla, pomoc při stlaní a převlékání postelí, aj. S klienty je uzavřena dohoda o pracovní činnosti, za provedenou práci dostávají odměnu za vykonanou práci dle příslušných předpisů. Jsou proškoleni z PO a BOZP.
Práce na standardech kvality pokračuje průběžně a je směřována k novým přístupům, které přicházejí zvenčí /úprava legislativy, poznatků ze školení a seminářů, apod./, tak i z vlastní zkušenosti. Zvýšenou pozornost věnujeme zejména individuálnímu plánování.
Rehabilitaci jsme neměli ani v roce 2008. Nepodařilo se zabezpečit pracovníka. S uživateli pracujeme jinou vhodnou formou. Sestra denně promazává všechny imobilní klienty masážní emulzí nebo naordinovanými gely, aj. Provádí individuální cvičení na pokojích jednotlivých částí těla, provádí s klienty chůzi v chodítkách, používáme masážní lůžko dle přání klientů. Pomůcky a zařízení: drobné pomůcky/kroužky, balónky, aj./, velký balón, perličková masáž a koupel, biolampa, horské sluníčko, přístroj na magnetoterapii, ruční masážní přístroj, přenosný masážní přístroj s nahříváním, masážní lehátko, solux/prohřívání dutin/, /, ultrazvuk, Provádí se aplikace mastí a krémů dle přání klienta.
·zajištění lékařské péče - ordinační hodiny praktického lékaře pro uživatele, zda je ordinace přímo v zařízení nebo klienti docházejí jinam, zajištění lékařské péče mimo pracovní dobu tohoto lékaře, předpisy léků pro uživatele a poukazy na zdravotní pomůcky atd
Zdravotní péči zabezpečují zdravotničtí zaměstnanci /setry a ošetřovatelky/
ústavní lékař, který má i odbornost psychiatra, čímž nám velmi pomáhá
s klienty s psychiatrickými indikacemi. Lékař je v domově přítomen každou
středu a dojíždí i podle potřeby na telefonní zavolání.
V případě nutnosti je volána rychlá záchranná služba.
V případě nutnosti přijíždí do domova i zubní lékař z Blížkovic.
Recepty na léky se píší průběžně, léky jsou nám dováženy 1x týdně přímo z lékárny ze Znojma nebo pro některé dojíždíme do Moravských Budějovic.
Léky s preskripcí píší jednotliví odborní lékaři.
Poukazy na inkontinentní kalhotky se píší 1 x měsíčně, na rehabilitační a ortopedické pomůcky podle potřeby.
Léky, masti, ostatní přípravky volně prodejné se nakupují klientům dle jejich přání a potřeb.
V našem zařízení převažují klienti, kteří potřebují více zdravotní a ošetřovatelské péče /velký počet klientů je částečně pohyblivých a imobilních, podstatná část klientů je inkontinentních(skoro jedna polovina). Poskytování zdravotní péče mimo domov je zabezpečována na dobré úrovni a spolupráce je až na výjímky dobrá. V loňském roce byl menší problém s dispečerkou sanitek, která trvala na doprovodu klienta, ale zpět našemu pracovníkovi nebyl zabezpečen odvoz.
·hospitalizace uživatelů ve zdravotnických zařízeních - uveďte počet uživatelů, počet dnů, odborné oddělení a zdravotnické zařízení, kde byli uživatelé hospitalizováni.
Domov pro seniory - hospitalizace
Období |
Počet klientů |
Počet hospitalizací |
1. pololetí |
5 |
9 |
2. pololetí |
5 |
12 |
Celkem rok |
10 |
21 |
Domov se zvláštním režimem - hospitalizace
Období |
Počet klientů |
Počet hospitalizací |
1. pololetí |
18 |
25 |
2. pololetí |
12 |
18 |
Celkem rok |
30 |
43 |
Prevence proti dekubitům se provádí polohováním na lůžcích /elektrická polohovací lůžka/, vysazováním, promazáváním zad, hyždí, pat. Po koupeli se natírá olejem tělo, kontrouje se stav pokožky. Používané prostředky: menalind mléko, senso aktiv gel, při výskytu tender wet, dále godasol, mepilex, aktivní uhlí, olej na tělo, zinková mast.
Používají se antidekubitní pomůcky- aktivní i pasivní matrace, podložky, botičky, mumie, aj
Klienti jsou vysazováni do kvalitních polohovacích kardiackých křesel, provádějí se individuální cvičení s klientem, chodí s chodítkem.
Za celý rok 2008 byl výskyt dekubitů u 3 klientů, z toho 2 klientům dekubit vznikl v našem zařízení:
·dekubit zevního kotníku u klienta, kterému se špatně prokrvuje dolní končetina
·dekubit kostrče u klienta – přišel tak z nemocnice
·dekubit paty u klientky
Naše zařízení disponuje lůžkovým výtahem, kam se vejde celá postel. Všechny vchody do místností v hlavní budově jsou bezbariérové, dveře do místností jsou dostatečně široké. Horší je situace se záchody, kde je prostor menší, jsou zde madla
Pomůcky pro uživatele imobilní: imobilní klienti mají k dispozici zvedák na převážení nebo pro možnost zvednutí klienta ze země, 25 ks dřevěných elektrických polohovacích postelí /mohou je ovládat i sami, ostatní postele jsou dřevěné mechanicky polohovatelné.
Každé lůžko je vybaveno antidekubitní matrací. Problémem jsou hlavní dveře v hlavní budově, které jsou těžké na otevírání. Máme nový výtah, který je snadno ovladatelný a vyhovuje i imobilním klientům a je vybaven hlasovým upozorněním při otvírání a zavírání dveří a informací o tom, kde se výtah nachází.
V našem zařízení nepoužíváme kromě postranic u postelí restriktivní opatření. A i použití zábran nepovažujeme za restrikci, ale buď je to na přání klienta nebo z důvodu hrozícího rizika. Zábrany byly použity v osmi případech za podmínky lékařského zdůvodnění, protokolárního zápisu s podpisem uživatele, který s tím vždy vyjádřil souhlas.
Zábrany: v našem zařízení za rok 2008- používáme zábrany na noc u 2
klientů na jejich výslovné přání. Toto máme ošetřeno písemným souhlasem obou klientů. Jeden z nich má k dispozici u lůžka signalizační zařízení k přivolání pomoci.
Celý den mají dřevěnou zábranu z obou stran 4 klienti a to z důvodu bezpečí klienta, tito jsou neklidní a hrozí riziko pádu z lůžka. I toto máme od klientů, lékaře a rodinných příslušníků podepsáno. U 3 klientů využíváme na noc i den molitanové
zábrany, které nepřesahují celé lůžko a lze je snadno sundat, jelikož jsou na suchý zip.
V roce 2008 v našem zařízení nebyl žádný pracovní úraz.
Proběhla veškerá školení ohledně BOZP a PO.
Za práci přesčas je poskytováno náhradní volno.
měsíc |
příjem |
daň |
vyplaceno |
Leden |
1177 |
176 |
1001 |
Únor |
1346 |
202 |
1144 |
Březen |
1323 |
199 |
1124 |
Duben |
1371 |
206 |
1165 |
Květen |
1828 |
276 |
1552 |
Červen |
1708 |
258 |
1450 |
Červenec |
1781 |
271 |
1510 |
Srpen |
1443 |
217 |
1226 |
Září |
1395 |
211 |
1184 |
Říjen |
1684 |
256 |
1428 |
Listopad |
1829 |
278 |
1551 |
Prosinec |
1684 |
255 |
1429 |
Celkem |
18569 |
2805 |
15764 |
Vzdělávání pracovníků probíhá v souladu s požadavky platných právních norem. Probíhají také interní školení především na úseku sociální a zdravotní péče.
Pracovník |
Počet školení hradících organizace |
Ředitel |
2 |
Účetní |
3 |
Sociální pracovnice |
5 |
Sestra |
3 |
Skladní |
1 |
Kuchařky |
4 |
Další:
Zhruba 1x za měsíc se konají sezení klíčových pracovníků, kde se projednávají problémy konkrétních klientů, jejich přání a požadavky.
Bod III. Plnění úkolů v oblasti hospodaření
III.1. Výnosy
2008 |
Domov pro seniory |
Domov se zvláštním režimem |
2008 |
Převod 2007 |
-10000 |
-120945,50 |
-130945,5 |
Předpis |
1444208 |
7641916,5 |
9086124,5 |
Ponížený předpis |
1418924 |
7561300,5 |
8980224,5 |
Platby |
1428924 |
7646939,5 |
9075863,5 |
Příspěvek na péči |
530943 |
3652826 |
4183769 |
Bydlení + Strava |
897981 |
3994113,5 |
4892094,5 |
Dluh |
0 |
-34776,5 |
-34776,5 |
Převod 2007 - dluh z roku 2007
Předpis - předpokládaný příjem za rok 2008
Ponížený p. - předpokládané vrácené prostředky uživatelům
Platby - celkový výnos za rok 2008
Měsíční rozdíl mezi plnou a sníženou úhradou:
Domov pro seniory
Průměrný počet uživatelů |
8 |
Průměrná měsíční výše |
9311,-Kč |
Domov se zvláštním režimem
Průměrný počet uživatelů |
23 |
Průměrná měsíční výše |
23.451,-Kč |
III.2. Náklady
·podrobný rozpis čerpání nákladů (rozpis nákladů na opravy uvést v komentáři tak, aby bylo zřejmé, jaké opravy se prováděly – drobné, pravidelně se opakující běžné opravy je možné uvést jednou sumou.)
Rozpis nákladů na opravy |
Suma nákladů v Kč |
Drobné, opakující se /výtah, telefon, konvektomat/ |
22.048,16 |
Pračky, sušičky, myčky, chladnička |
32.843,04 |
Plynová zařízení |
38.106,64 |
Dopravní prostředky/hlavně Fiat Doblo/ |
96.298 |
Tiskárny, kopírovací stroj, PC |
8.326 |
Elektrická zařízení |
38.363 |
Zdravotnické přístroje |
10.426 |
Třídíte odpad na komunální a nebezpečný |
Ano/ne |
Ano |
Způsob zajištění služby |
ve vlastní režii/dodavatelsky |
Dodavatelsky |
Komunální odpad /KO/ |
|
|
Množství KO v roce 2008 |
t |
20,4 |
Interval svozu |
|
1-2 týdně |
Subjekt, který provádí svoz KO |
název |
TS Moravské Budějovice |
Subjekt, který likviduje KO |
název |
ESKO-T s.r.o. Třebíč |
Způsob likvidace odpadu |
př. spalování |
Skládka |
V případě spalování, subjekt |
|
|
Cena za likvidaci 1t odpadu |
Kč |
1715,50,-Kč |
Nebezpečný odpad/NO/ |
|
|
Množství NO |
t |
0,8688 |
Subjekt, který provádí svoz NO |
název |
Nemocnice Znojmo |
Subjekt, který likviduje NO |
název |
Nemocnice Znojmo |
Způsob likvidace NO |
|
Spalování |
V případě spalování uvést subjekt |
název |
Nemocnice Znojmo |
Cena za likvidaci 1kg NO včetně poplatku |
Kč |
13,10,-Kč |
Cena za odvoz fekálií |
Kč |
9071,-Kč |
Náklady |
Rok celkem Kč |
Počet lůžek |
Lůžko/měsíc Kč |
Lůžko/měsíc obě služby Kč |
Domov pro seniory |
3,156.468 |
13 |
20.233 |
19.889 |
Domov se zvl. režimem |
12,664.800 |
54 |
19.544 |
III.3. Finanční majetek
číslo účtu |
Zůstatek v Kč |
24110-běžný |
1,102.202,59 |
24112-rezervní |
1,712.727,57 |
24113-odměn |
663.220 |
24114-investiční |
78.473,41 |
24310-FKSP |
454.236,67 |
Celkem |
3,482.876,20,- |
·vyčíslení a zdůvodnění rozdílů mezi bankovním a účetním stavem FKSP
Rozdíl mezi bankovním a účetním stavem FKSP: –108.074,-- (88.596,-- KZ na účtu 335 10 půjčky, 900,-- životní připojištění na leden 2008, 18.578,-- 2% příděl do FKSP – dorovnání záloh)
·provozní pokladna, pokladna FKSP
261 00 provozní pokladna – 19.939,--
261 10 pokladna FKSP – 0
Ceniny |
Kusů |
Kč |
Celkem Kč |
Známky |
384 |
1,- |
385,- |
Známky |
19 |
10,- |
190,- |
Kolek |
1 |
100,- |
100,- |
Celkem |
|
675,- |
Pohledávky v roce 2008 u klientů:
·1. klient – 7.088,- Kč je již uhrazeno
·2. klient – 18.088,- Kč je již uhrazeno
·3. klient – 4.401,-Kč dle usnesení soudu nemusí platit. Zkoušíme se domluvit, zatím bez úspěchu /písemná domluva/
·4. klient – 1.409,- Kč dle usnesení soudu nemusí platit. Zkoušíme se domluvit, zatím bez úspěchu /písemná domluva/
·5. klient – 2.633,-Kč je v dědickém řízení
·6. klient – 1.157,- Kč je v dědickém řízení
III.5. Dotace a příspěvky
Dotace, příspěvek 2008 |
Výše dotace, příspěvku v Kč |
Příspěvek na provoz bez úč. určení z rozpočtu JMK |
824.000 |
Neinv. dotace od MPSV Domov se zvláštním režimem |
5,143.000 |
Neinv. dotace od MPSV Domov pro seniory |
1,425.900 |
Celková dotace |
7,392.900 |
III.7. Doplňková činnost
·komentář týkající se doplňkové činnosti
Doplňková činnost je využívána k naplnění kapacity výroby obědů. Obědy jsou prodávány přednostně důchodcům ve vesnici a okolí, ale i dalším zájemcům, abychom naplnili kapacitu kuchyně Cena oběda vychází z kalkulace nákladů.
Rok 2008výnosy: 246.548,83,-Kč
náklady: 222.534,92,-Kč
výsledek hospodaření: 24.013,91,-Kč
Domov pro seniory Hostim
Domov 1
671 54 Hostim